FANDOM

Urodziłem się sam i sam umrę. Zaśpiewam sam. Dam radę.

—Archie Andrews, „Rozdział szósty: Kobieta w oknie

Archibald „Archie” Andrews – główna postać z serialu „Riverdale”, w którą wcielił się KJ Apa.

Archie jest synem Mary Andrews i Freda Andrewsa – założyciela Andrews Construction. Od lat jest najlepszym przyjacielem Jugheada Jonesa, z którym uczęszcza do tej samej szkoły. Uwielbia grać w futbol i należy do szkolnej drużyny, a także zajmuje się amatorską muzyką. Ma problem w okazywaniu uczuć i nie potrafi zdecydować, komu chce powierzyć swoje życie. Jego dziewczyną jest Veronica Lodge.

Osobowość Edytuj

Archie zachowuje się jak zwyczajny nastolatek, który nie może odnaleźć swojej ścieżki. Przez długi czas nie był pewien, czy ważna jest dla niego nowa odkryta pasja – muzyka, czy może powinien dalej kształtować siebie w futbolu, aby zapewnić sobie dostojną przyszłość. Archie wydaje się mieć bardzo dobre relacje z ojcem, a także najlepszym przyjacielem - Jugheadem. Tego drugiego nigdy nie stracił, a wręcz przeciwnie – Jug zawsze wspierał chłopaka. Największą wadą Archiego jest niemożność zostania dłużej przy jednej kobiecie.  Dorastał u boku Betty, jednak nie potrafił jej wyznać uczuć. Jego celem stała się Geraldine - nauczycielka, jednak po odkryciu romansu przez innych i wyjeździe Grundy, zaczął umawiać się z Valerie - członkinią Pussycats. Później rozpoczął związek z Veroniką Lodge, który ciągle trwa.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Archie wychował się w Riverdale jako jedyne dziecko Freda i Mary Andrewsów. Jego rodzice rozwiedli się dwa lata temu, matka przeprowadziła się do Chicago, zostawiając ojcu opiekę nad chłopakiem. Od dzieciństwa przyjaźni się z Betty Cooper i Jugheadem Jonesem, jednak między Archiem a Jugheadem wybuchła kłótnia, gdy Archie zrezygnował z udziału w planowanym wakacyjnym wyjeździe.

Rozpoczął naukę w Liceum Riverdale i dołączył do szkolnej drużyny futbolu. W wakacje po pierwszej klasie pracował w firmie ojca – Andrew's Construction. Tego lata zaczął także potajemnie się spotykać z nauczycielką muzyki, Geraldine Grundy. Podczas jednej randki usłyszeli strzał z pistoletu. Archie później dowiedział się, że uczeń jego szkoły, Jason Blossom, zginął w tajemniczych okolicznościach. W obawie przed ujawnieniem ich związku, młodzieniec i Geraldine zdecydowali, że nikomu nie powiedzą o strzale, który słyszeli w lesie.

Sezon 1 Edytuj

Ostatniego dnia w wakacje Archie spotkał się z Betty w Pop's Chock'lit Shoppe, gdyż nie widzieli się całe lato. Zwierzył się jej, że chciałby realizować swoją świeżo odkrytą pasję, jaką jest muzyka. Gdy Betty zamierzała wyznać Archiemu, że coś do niego czuję, ten rozkojarzył się widokiem Veroniki Lodge. Następnego dnia w szkole zaoferował zespołowi Josie i Pussycats piosenki, które napisał, lecz dziewczęta ich nie przyjęły. Poprosił także panią Grundy o przesłuchanie piosenek, lecz ta chciała zachować dystans między nimi po tym, co zdarzyło się w lecie. Archiego dręczyła cała sytuacja z Jasonem, ale oboje zdecydowali się nikomu nic nie mówić.

Stub Uwaga! Informacje zawarte w tej sekcji mogą być nieaktualne!

Występy Edytuj

RiverdaleEdytuj

Sezon 1 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo główną postacią serialu „Riverdale” miał być Jughead Jones, jednak twórcy postanowili zrobić to tak, jak było w komiksach wydawanych przez Archie Comics.
  • Archie jest nazywany Archiekins przez Veronicę.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki