FANDOM

Urodziłem się sam i sam umrę. Zaśpiewam sam. Dam radę.Archie Andrews, Rozdział szósty: Kobieta w oknie

Archibald „Archie” Andrews – główna postać z serialu „Riverdale”, w którą wcielił się KJ Apa.

Archie jest studentem Riverdale High, początkującym muzykiem i graczem footballu w drużynie Riverdale Bulldogs. Jego numerem w drużynie był numer dziewięć, który dostał od trenera Claytona. Ten numer należał wcześniej do Jasona Blossoma, dlatego Archie oddał go do jego matki dla honoru Jasona i wziął numer siedemnaście. Archie miał możliwość zostać kapitanem drużyny, ale zdecydował oddać to stanowisko kapitana Reggiemu Mantle po tym jak poczuł się bardziej pewny w muzyce. Zaczął grać na gitarze. Chciał także zacząć chodzić na lekcje muzyki. Tam poznał nauczycielkę panią Grandy. Po jakimś czasie pomiędzy Archim i dojrzałą kobietą zrodził się romans [Archie chciał po prostu zamoczyć]

Archie był najlepszym przyjacielem z Jugheadem Jones i Betty Cooper od dzieciństwa. Betty odkryła uczucia do Archiego, jednakże, on nie odwzajemniał jej uczuć i zdecydował zostać tylko przyjaciółmi, co trochę zepsuło ich relację. Pociągała go nowa, bogata dziewczyna Veronica, która dopiero co przeprowadziła się do Riverdale z Nowego Jorku, ponieważ jej tata został zaaresztowany.

Pomagał ojcu w jego firmie Andrews Construction. Jest w związku z Veronicą Lodge. Był świadkiem postrzelenia jego taty w barze u Popa przez nieznanego mężczyznę, znanego jako Black Hood. Od wtedy założył i przewodniczył ,,The Red Circle", czyli grupą, która ma na celu złapać Black Hooda.

Osobowość Edytuj

Archie zachowuje się jak zwyczajny nastolatek, który nie może odnaleźć swojej ścieżki. Przez długi czas nie był pewien, czy ważna jest dla niego nowa odkryta pasja – muzyka, czy może powinien dalej kształtować siebie w futbolu, aby zapewnić sobie dostojną przyszłość. Archie wydaje się mieć bardzo dobre relacje z ojcem, a także najlepszym przyjacielem - Jugheadem. Tego drugiego nigdy nie stracił, a wręcz przeciwnie – Jug zawsze wspierał chłopaka. Największą wadą Archiego jest niemożność zostania dłużej przy jednej kobiecie.  Dorastał u boku Betty, jednak nie potrafił jej wyznać uczuć. Jego celem stała się Geraldine - nauczycielka, jednak po odkryciu romansu przez innych i wyjeździe Grundy, zaczął umawiać się z Valerie - członkinią Pussycats. Później rozpoczął związek z Veroniką Lodge, który ciągle trwa.

Relacje Edytuj

Jughead Jones Season_1_Episode_7_In_a_Lonely_Place_Archie_Jughead_3.jpg

Jughead i Archie byli najlepszymi przyjaciółmi od dzieciństwa. Fred przypomniał Archiemu jak wymykał się w nocy, żeby iść do domku na drzewie Jugheada.

Chcieli pojechac razem na wycieczkę 4 lipca, ale Archie w ostatniej chwili odwołał spotkanie, żeby spotkać się z panią Grandy, z którą miał romans. Po tym Archie i Jughead mieli poważną kłótnie, która zniszczyła ich przyjaźń. Stracili kontaktu nigdy nie próbowali go naprawić. Ich pierwsza rozmowa po kłótni odbyła się gdy Archie wbiegł w niego, w barze Chock’lita, szukając Betty, pogodzili się i nadal są najlepszymi przyjaciółmi.

Betty Cooper

Season_1_Episode_1_The_River%27s_Edge_Archie_Betty_3.jpg

Betty i Archie są najlepszymi przyjaciółmi z dzieciństwa i sąsiadami. Kiedy Betty potwierdziła swoje uczucia do Archiego, ich przyjaźń stała się napięta, ponieważ Archie nie odwzajemniał uczucia. Pomiędzy nimi początkowo bylo skomplikowanie, potem jednak wrócili do przyjaźni. Betty i Archie są teraz najlepszymi przyjaciółmi i Betty nie darzy go uczuciem. Betty także zatwierdziła relację Archiego i Veronicii.

W drugim sezonie Betty kontynuowała przyjaźń z Archiem przez śledzenie razem, żeby odkryć kim jest zabójca The Black Hood. Później, Archie i Betty mieli chwilę w aucie, kiedy Betty odkryła prawdę o swoim dziadku. Archie pocieszał ją i pocałowała go. Para rozsunęła się i dalej próbowali zidentyfikować zabójcę.

Veronica Lodge

RD-Caps-2x01-A-Kiss-Before-Dying-111-Archie-Veronica.png

Veronica i Archie zaczęli jako przyjaciele. Potem byli w sobie zakochani. Podczas jednego z odcinków, rzeczy stały się bardziej poważne i w ostatnim odcinku pierwszego sezonu oficjalnie zostali parą. Liczne zaloty i pocałunki zaczęły się od tamtego momentu i trwają aż do teraz. Skończyli swoją relację w ósmym odcinku drugiego sezonu, kiedy Archie powiedział Veronice, że ją kocha, ale ona nie mogła odpowiedzieć mu tego samego. Jednakże w następnym odcinku znowu zostali parą, kiedy Veronica wyznała swoją miłość Archiemu.

Valerie Brown

Season_1_Episode_6_Faster%2C_Pussycats%21_Kill%21_Kill%21_Archie_and_Valerie_in_student_lounge.png

Relacja między Valerie, a Archiem zaczęła się od przyjaźni, kiedy Valerie pomogła Archiemu przy muzyce, ale potem przemieniła się w romans. Jednakże potem Archie został zaangażowany w sprawę Blossomów i zaczął ją ignorować. Wtedy Valerie skończyła ich relację. Archie próbował naprawić ignorowanie dziewczyny, lecz z marnym skutkiem.

Reggie Mantle

RD-Caps-2x02-Nighthawks-34-Archie-Reggie.png

Relacja między Archiem i Reggiem nie jest tak czysta jak mogłaby się wydawać. Są przyjaciółmi, grają też w jednej drużynie, ale często kłócą się o football i przyjaźń Archiego z [[Jughead Jones|

Geraldine Gardy

Season_1_Episode_4_The_Last_Picture_Show_Archie_Grundy_3.jpg

Relacja Archiego z nauczycielką Geraldine Grandy zaczęła się już w przeszłości latem na drugim roku. Pomimo bycia nauczycielem i uczniem oraz niepełnoletności Archiego, mieli romans. Rozstali się po śmierci Jasona, ale ponownie zeszli się po szkole. Drugi raz rozstali się gdy Alice Cooper dowiedziała się o ich relacji i zagroziła, że wszystkim powie jeśli Grundy nie wyjedzie.

[[Cheryl Blossom]

Season_1_Episode_9_La_Grande_Illusion_Cheryl_and_Archie_in_the_snow.png

Niewiele ludzi lubiło Cheryl. Pomimo tego Archie nigdy nie pokazał jej złej twarzy. Był z nią, kiedy najbardziej go potrzebowała, szczególnie gdy trzeba było być z jej rodziną. Pomogła mu za to przy muzyce, mówiąc Jossy żeby podała mu rękę i dała mu elektryczną gitarę. Trochę później, Archie złamał nadgarstek ratując Cheryl z próby samobójczej. W zamian za uratowanie jej życia, Cheryl zaoferowała Archiemu pomoc w wyzdrowieniu jego taty, który został postrzelony.

Fred Andrews

Season_1_Episode_10_The_Lost_Weekend_Fred_and_Archie_1.png

Rodzicielska relacja ojciec-syn pomiędzy Archiem i Fredem jest mocna, ponieważ obydwaj dbają bardzo głęboko o siebie. Fred zawsze próbuje być przy synu i dla niego, doradza mu kiedy tego potrzebuje lub po prostu wspiera go mentalnie.

Mary Andrews

Season_1_Episode_12_Anatomy_of_a_Murder_Mary_smiling.png

Relacja między Mary a Archiem jest bliska, ale nie aż tak jak jego relacja z ojcem. Archie nie widział matki do chwili w której wróciła do Riverdale po opuszczeniu miasta i wyjeździe do Chicago dwa lata wcześniej. Ona i Archie spędzili trochę czasu razem, kiedy była w mieście i zanim z powrotem wróciła do Chicago, Archie obiecał jej, że następnego lata spędza trochę czasu razem, ale wybrał zostanie w Riverdale, niż wyjazd do Chicago, który zaproponowała mu mama.

Biografia Edytuj

.

Sezon 1 Edytuj

Ostatniego dnia w wakacje Archie spotkał się z Betty w Pop's Chock'lit Shoppe, gdyż nie widzieli się całe lato. Zwierzył się jej, że chciałby realizować swoją świeżo odkrytą pasję, jaką jest muzyka. Gdy Betty zamierzała wyznać Archiemu, że coś do niego czuję, ten rozkojarzył się widokiem Veroniki Lodge. Następnego dnia w szkole zaoferował zespołowi Josie i Pussycats piosenki, które napisał, lecz dziewczęta ich nie przyjęły. Poprosił także panią Grundy o przesłuchanie piosenek, lecz ta chciała zachować dystans między nimi po tym, co zdarzyło się w lecie. Archiego dręczyła cała sytuacja z Jasonem, ale oboje zdecydowali się nikomu nic nie mówić.

Stub Uwaga! Informacje zawarte w tej sekcji mogą być nieaktualne!

Wczesne Życie Edytuj

Archie dorastał w Riverdale, był jednym dzieckiem Freda i Mary Andrews. Kiedy miał trzynaście lat, jego rodzice byli w separacji i jego matka wyjechała do Chicago, zostawiając go z ojcem. Archie, Betty i Jughead są przyjaciółmi od dzieciństwa. Archie znał Betty odkąd mieli cztery lata i byli najlepszymi przyjaciółmi na świecie. Zawsze chodzili do tych samych szkół i byli w tych samych klasach.

Kiedy Archie był w drugiej klasie, miał problemy z czytaniem, więc nauczycielka zasugerowała żeby powtarzał rok. Jednakże, Betty nie mogła znieść myśli, że nie będzie z Archiem w klasie, więc uczyła go każdego dnia. Archie pocałował Betty i zapytał ją czy za niego wyjdzie. Powiedziała mu, że są za młodzi, ale żeby zapytał kiedy będą mieli osiemnaście lat i wtedy się zgodzi.

Przyjaźń między Archiem i Jugheadem miała się dobrze do chwili gdy się pokłócili i całkowicie zepsuli przyjaźń. Potem Archie zaczął uczęszczać do Riverdale High, gdzie dołączył do szkolnej drużyny footballowej. Spędzał lato pomagając tacie w jego firmie ,,Andrews Construction”. Wtedy zaczął się też jego romans z nauczycielką Geraldine Grundy. Następnie dowiedział się, że uczeń Jason Blossom umarł w tajemniczych okolicznosciach, po czym odkryto sekret jego i pani Grundy.

Występy Edytuj

RiverdaleEdytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2

  • Rozdział czternasty: Pocałunek przed śmiercią
  • Rozdział piętnasty: Nocne marki
  • Rozdział szesnasty: Kto czyha w lesie?
  • Rozdział siedemnasty: Miasto, które boi się zachodu słońca
  • Rozdział osiemnasty: Gdy dzwoni nieznajomy
  • Rozdział dziewiętnasty: Dowody
  • Rozdział dwudziesty: Opowieści z mroku
  • Rozdział dwudziesty pierwszy: Dom szatana
  • Rozdział dwudziesty drugi: „Cicha noc, krwawa noc”
  • Rozdział dwudziesty trzeci: Szkolna dżungla
  • Rozdział dwudziesty czwarty: Zapaśnik
  • Rozdział dwudziesty piąty: Niegodziwy i Boski
  • Rozdział dwudziesty szósty: Zdradzieckie serce
  • Rozdział dwudziesty siódmy: Wzgórza mają oczy
  • Rozdział dwudziesty ósmy: Tam będzie krwawo
  • Rozdział dwudziesty dziewiąty: Kolory podstawowe
  • Rozdział trzydziesty: Pętla się zaciska

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo główną postacią serialu „Riverdale” miał być Jughead Jones, jednak twórcy postanowili zrobić to tak, jak było w komiksach wydawanych przez Archie Comics.
  • Archie jest nazywany Archiekins przez Veronicę.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj