FANDOM

Kiedy Kevin przyszedł w sprawie Carrie, Musicalu, powiedział, że jestem dosłownie wcieleniem Tommy'ego Rossa. Lojalny, bezinteresowny, bohater będący siłą dla dobra. Ale nie jestem żadną z tych rzeczy. Nie jestem bohaterem żadnej historii. Ostatnio szedłem tą ciemną ścieżką, ignorując, jak bardzo ranię przy tym mojego tatę.Archie Andrews do Jughead Jones

Archibald „Archie” Andrews – główna postać z serialu „Riverdale”, w którą wcielił się KJ Apa.

Archie jest studentem Riverdale High School, początkującym muzykiem i graczem footballu w drużynie Riverdale Bulldogs. Jego numerem w drużynie, widniejącym na jego koszulce, którą zakładał podczas meczy oraz treningów, był numer dziewięć, otrzymał ten numer od trenera Claytona. Ten numer należał wcześniej do Jasona Blossoma, dlatego Archie oddał jego koszulkę jego matce, żeby oddać honory Jasonowi, tym samym zrzekając się swojego numeru, a jego nowym stał się numer siedemnaście. Archie miał możliwość zostania kapitanem drużyny, ale zdecydował zrzec się tego zaszczytu na rzecz Reggiego Mantle, ponieważ wolał skupić się na muzyce.

Archie był najlepszym przyjacielem z Jugheadem Jones i Betty Cooper od dzieciństwa. W liceum Betty zaczęła czuć coś do Archiego, a w końcu wyznała mu to, jednakże on odrzucił jej zaloty i zdecydował, iż zostaną tylko przyjaciółmi, co na jakiś czas wprowadziło do ich relacji napięcie. Chłopakowi spodobała się inna dziewczyna, Veronica Lodge, która dopiero co przeprowadziła się z Nowego Jorku do Riverdale.

Archie w wolnych chwilach pomagał ojcu w ich rodzinnej firmie, Andrews Construction. Obecnie jest w związku z Veronicą oraz stał się naocznym świadkiem postrzelenia swojego taty w Pop's Chock'lit Shoppe przez zamaskowanego mężczyznę, znanego jako Black Hood. Wtedy postanowił założyć i przewodniczyć grupie "The Red Circle", która prowadziła działania mające na celu złapanie Black Hooda. Zrobił to, ponieważ czuł, że Szeryf Keller nie robi wystarczająco, aby znaleźć człowieka, który strzelał do jego taty. Grupa stała się nieaktywna po śmierci Black Hooda.

Odkąd Black Hood zaczął terroryzować Riverdale, a Southside Serpents zaczęły sprawiać kłopoty, a Jughead do nich dołączył głównym celem Archiego stało się zatrzymanie chaosu i zaniesienie pokoju miastu. Jest zdeterminowany, aby chronić niewinnych mieszkańców tak samo, jak swoich bliskich. Po powstrzymaniu wspólnie z Betty Black Hooda wrócił do normalnego życia, jako zwykły nastolatek marząc o założeniu w przyszłości własnego zespołu.

Osobowość Edytuj

Archie zachowuje się jak zwyczajny nastolatek, który nie może odnaleźć swojej ścieżki. Przez długi czas nie był pewien, czy ważna jest dla niego nowa odkryta pasja – muzyka, czy może powinien dalej kształtować siebie w futbolu, aby zapewnić sobie dostojną przyszłość. Archie wydaje się mieć bardzo dobre relacje z ojcem, a także najlepszym przyjacielem - Jugheadem. Tego drugiego nigdy nie stracił, a wręcz przeciwnie – Jug zawsze wspierał chłopaka. Największą wadą Archiego jest niemożność zostania dłużej przy jednej kobiecie.  Dorastał u boku Betty, jednak nie potrafił jej wyznać uczuć. Jego celem stała się Geraldine - nauczycielka, jednak po odkryciu romansu przez innych i wyjeździe Grundy, zaczął umawiać się z Valerie - członkinią Pussycats. Później rozpoczął związek z Veroniką Lodge, który ciągle trwa.

Relacje Edytuj

Jughead

Jughead i Archie byli najlepszymi przyjaciółmi od dzieciństwa. Fred przypomniał Archiemu jak wymykał się w nocy, żeby iść do domku na drzewie Jugheada.

454

Chcieli pojechac razem na wycieczkę 4 lipca, ale Archie w ostatniej chwili odwołał spotkanie, żeby spotkać się z panią Grandy, z którą miał romans. Po tym Archie i Jughead mieli poważną kłótnie, która zniszczyła ich przyjaźń. Stracili kontaktu nigdy nie próbowali go naprawić. Ich pierwsza rozmowa po kłótni odbyła się gdy Archie wbiegł w niego, w barze Chock’lita, szukając Betty, pogodzili się i nadal są najlepszymi przyjaciółmi.

Betty Cooper

Betty i Archie są najlepszymi przyjaciółmi z dzieciństwa i sąsiadami. Kiedy Betty potwierdziła swoje uczucia do Archiego, ich przyjaźń stała się napięta, ponieważ Archie nie odwzajemniał uczucia. Pomiędzy nimi początkowo bylo skomplikowanie, potem jednak wrócili do przyjaźni. Betty i Archie są teraz najlepszymi przyjaciółmi i Betty nie darzy go uczuciem. Betty także zatwierdziła relację Archiego i Veronicii.

Ytu

Archie wraz z Betty.

W drugim sezonie Betty kontynuowała przyjaźń z Archiem przez śledzenie razem, żeby odkryć kim jest zabójca The Black Hood. Później, Archie i Betty mieli chwilę w aucie, kiedy Betty odkryła prawdę o swoim dziadku. Archie pocieszał ją i pocałowała go. Para rozsunęła się i dalej próbowali zidentyfikować zabójcę.

Veronica Lodge

87

Veronica i Archie zaczęli jako przyjaciele. Potem byli w sobie zakochani. Podczas jednego z odcinków, rzeczy stały się bardziej poważne i w ostatnim odcinku pierwszego sezonu oficjalnie zostali parą. Liczne zaloty i pocałunki zaczęły się od tamtego momentu i trwają aż do teraz. Skończyli swoją relację w ósmym odcinku drugiego sezonu, kiedy Archie powiedział Veronice, że ją kocha, ale ona nie mogła odpowiedzieć mu tego samego. Jednakże w następnym odcinku znowu zostali parą, kiedy Veronica wyznała swoją miłość Archiemu.

Valerie Brown

677

Relacja między Valerie, a Archiem zaczęła się od przyjaźni, kiedy Valerie pomogła Archiemu przy muzyce, ale potem przemieniła się w romans. Jednakże potem Archie został zaangażowany w sprawę Blossomów i zaczął ją ignorować. Wtedy Valerie skończyła ich relację. Archie próbował naprawić ignorowanie dziewczyny, lecz z marnym skutkiem.

Reggie Mantle

Hjj

Relacja między Archiem i Reggiem nie jest tak czysta jak mogłaby się wydawać. Są przyjaciółmi, grają też w jednej drużynie, ale często kłócą się o football i przyjaźń Archiego z [Jughead Jones|

Geraldine Gardy

Yu

Relacja Archiego z nauczycielką Geraldine Grandy zaczęła się już w przeszłości latem na drugim roku. Pomimo bycia nauczycielem i uczniem oraz niepełnoletności Archiego, mieli romans. Rozstali się po śmierci Jasona, ale ponownie zeszli się po szkole. Drugi raz rozstali się gdy Alice Cooper dowiedziała się o ich relacji i zagroziła, że wszystkim powie jeśli Grundy nie wyjedzie.

Cheryl Blossom

Rrr

Niewiele ludzi lubiło Cheryl. Pomimo tego Archie nigdy nie pokazał jej złej twarzy. Był z nią, kiedy najbardziej go potrzebowała, szczególnie gdy trzeba było być z jej rodziną. Pomogła mu za to przy muzyce, mówiąc Jossy żeby podała mu rękę i dała mu elektryczną gitarę. Trochę później, Archie złamał nadgarstek ratując Cheryl z próby samobójczej. W zamian za uratowanie jej życia, Cheryl zaoferowała Archiemu pomoc w wyzdrowieniu jego taty, który został postrzelony.

Fred Andrews

Rodzicielska relacja ojciec-syn pomiędzy Archiem i Fredem jest mocna, ponieważ obydwaj dbają bardzo głęboko o siebie. Fred zawsze próbuje być przy synu i dla niego, doradza mu kiedy tego potrzebuje lub po prostu wspiera go mentalnie.

Mary Andrews

Relacja między Mary a Archiem jest bliska, ale nie aż tak jak jego relacja z ojcem. Archie nie widział matki do chwili w której wróciła do Riverdale po opuszczeniu miasta i wyjeździe do Chicago dwa lata wcześniej. Ona i Archie spędzili trochę czasu razem, kiedy była w mieście i zanim z powrotem wróciła do Chicago, Archie obiecał jej, że następnego lata spędza trochę czasu razem, ale wybrał zostanie w Riverdale, niż wyjazd do Chicago, który zaproponowała mu mama.

SezonyEdytuj

Ostatniego dnia w wakacje Archie spotkał się z Betty w Pop's Chock'lit Shoppe, gdyż nie widzieli się całe lato. Zwierzył się jej, że chciałby realizować swoją świeżo odkrytą pasję, jaką jest muzyka. Gdy Betty zamierzała wyznać Archiemu, że coś do niego czuję, ten rozkojarzył się widokiem Veroniki Lodge. Następnego dnia w szkole zaoferował zespołowi Josie i Pussycats piosenki, które napisał, lecz dziewczęta ich nie przyjęły. Poprosił także panią Grundy o przesłuchanie piosenek, lecz ta chciała zachować dystans między nimi po tym, co zdarzyło się w lecie. Archiego dręczyła cała sytuacja z Jasonem, ale oboje zdecydowali się nikomu nic nie mówić.

Szablon:Nieaktualne/wymaga kontynuacji

Wczesne Życie Edytuj

Archie dorastał w Riverdale, był jednym dzieckiem Freda i Mary Andrews. Kiedy miał trzynaście lat, jego rodzice byli w separacji i jego matka wyjechała do Chicago, zostawiając go z ojcem. Archie, Betty i Jughead są przyjaciółmi od dzieciństwa. Archie znał Betty odkąd mieli cztery lata i byli najlepszymi przyjaciółmi na świecie. Zawsze chodzili do tych samych szkół i byli w tych samych klasach.

Kiedy Archie był w drugiej klasie, miał problemy z czytaniem, więc nauczycielka zasugerowała żeby powtarzał rok. Jednakże, Betty nie mogła znieść myśli, że nie będzie z Archiem w klasie, więc uczyła go każdego dnia. Archie pocałował Betty i zapytał ją czy za niego wyjdzie. Powiedziała mu, że są za młodzi, ale żeby zapytał kiedy będą mieli osiemnaście lat i wtedy się zgodzi.

Przyjaźń między Archiem i Jugheadem miała się dobrze do chwili gdy się pokłócili i całkowicie zepsuli przyjaźń. Potem Archie zaczął uczęszczać do Riverdale High, gdzie dołączył do szkolnej drużyny footballowej. Spędzał lato pomagając tacie w jego firmie ,,Andrews Construction”. Wtedy zaczął się też jego romans z nauczycielką Geraldine Grundy. Następnie dowiedział się, że uczeń Jason Blossom umarł w tajemniczych okolicznosciach, po czym odkryto sekret jego i pani Grundy.

Występy Edytuj

RiverdaleEdytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2

  • Rozdział czternasty: Pocałunek przed śmiercią
  • Rozdział piętnasty: Nocne marki
  • Rozdział szesnasty: Kto czyha w lesie?
  • Rozdział siedemnasty: Miasto, które boi się zachodu słońca
  • Rozdział osiemnasty: Gdy dzwoni nieznajomy
  • Rozdział dziewiętnasty: Dowody
  • Rozdział dwudziesty: Opowieści z mroku
  • Rozdział dwudziesty pierwszy: Dom szatana
  • Rozdział dwudziesty drugi: „Cicha noc, krwawa noc”
  • Rozdział dwudziesty trzeci: Szkolna dżungla
  • Rozdział dwudziesty czwarty: Zapaśnik
  • Rozdział dwudziesty piąty: Niegodziwy i Boski
  • Rozdział dwudziesty szósty: Zdradzieckie serce
  • Rozdział dwudziesty siódmy: Wzgórza mają oczy
  • Rozdział dwudziesty ósmy: Tam będzie krwawo
  • Rozdział dwudziesty dziewiąty: Kolory podstawowe
  • Rozdział trzydziesty: Pętla się zaciska
  • Rozdział trzydziesty pierwszy: Noc do zapamiętania
  • Rozdział trzydziesty drugi: Więźniowie
  • Rozdział trzydziesty trzeci: Cień wątpliwości
  • Rozdział trzydziesty czwarty: Noc wyroku
  • Rozdział trzydziesty piąty: Odważny nowy świat

Sezon 3

  • Rozdział trzydziesty szósty: Dzień pracy
  • Rozdział trzydziesty siódmy: Fortuna i męskie oko
  • Rozdział trzydziesty ósmy: Jak na górze, tak na dole
  • Rozdział trzydziesty dziewiąty: Klub nocny
  • Rozdział czterdziesty: Wielka ucieczka

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo główną postacią serialu „Riverdale” miał być Jughead Jones, jednak twórcy postanowili zrobić to tak, jak było w komiksach wydawanych przez Archie Comics.
  • Archie jest nazywany Archiekins przez Veronicę.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj