FANDOM

Betty Cooper, a dokładnie Elizabeth Cooper, to jedna z głównych postaci w serialu 'Riverdale'. Dziewczyna razem z przyjaciółmi postanawia rozwiązać tajemnice zabójstwa kolegi ze szkoły. W rolę Betty wciela się Lili Reinhart.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Betty wychowywała się w Riverdale i dorastała razem ze swoim przyjacielem Archie'm Andrews'em, w którym z biegiem lat zaczęła się potajemnie podkochiwać. Ciekawą sytuacją opisaną w serialu było to jak Archie chciał odświadczyć się Betty w podstawówce, na co ta odpowiedziała 'Oh, mały Archie... Jesteśmy za młodzi, poproś mnie jak będziemy mieli 18 lat, a wtedy powiem 'tak'' Elizabeth miała starszą siostrę Polly, którą rodzice posłali do specjalnego ośrodka, tłumacząc, że jest chora. Pomimo tego, że Betty chciałaby się dowiedzieć dlaczego tam przebywa, matka stara się za wszelką cenę to zataić.

Sezon 1 Edytuj

Betty rozpoczęła nauke w liceum Riverdale High, a po przerwie wakacyjnej spotkała się z Archie'm w Pop's Chock'lit Shoppe, gdzie poznaje swoją późniejszą przyjaciółkę Veronicę i dowiaduję się o nowej pasji swojego przyjaciela jaką jest muzyka. Z czasem poznaje także Jughead'a Jones'a, z którym wspólnie zakładają szkolną gazetkę ''Blue & Gold'' i, który najbardziej angażuje się w rozwiązanie zagadki morderstwa, które miało miejsce 4 lipca. W tym samym czasie próbuje dowiedzieć się więcej o związku Polly i Jasona. Razem z Jugheadem dochodzę do wniosku, że te dwie tajemnice łączy o wiele więcej niż się wydaje.

Rozdział pierwszy: Brzeg rzeki Edytuj

Betty wraz za namową swojego przyjaciela- Kevina postanawia wyjawić swoje romantyczne uczucia Archiemu podczas spotkania w Pop's Chock'lit Shoppe, gdzie dodatkowo dowiaduje się o nowym hobby przyjaciela jakim jest muzyka. Przeszkadza jej jednak wejście Veronici Lodge, jej nowej przyszłej przyjaciółki. Betty nie zdobyła się na powiedzeniu o swoich uczuciach pod obecność nowej, tajemniczej dziewczyny. Pierwszego dnia szkoły Betty oprowadza Veronicę po szkole w towarzystwie Kevina Kellera. Nowa przyjaciółka dowiadując się o romantycznym uczuciu Betty namawia ją, by poszła z nim na Bal z okazji nowego roku szkolnego. Dziewczyna daje się namówić. Potem obie próbują dostać się do cheerleaderek. Podczas swojego duetu całują się mając nadzieję, że zszokują oceniających. Cheryl jednak nieprzejęta pozwala tylko Veronice wejść do składu i odrzucając Betty wspominając przy tym jej siostrę. Veronica oświadcza jednak, że nie wejdzie do cheerleadek bez Betty. Dzięki temu blondynka w końcu znajduje się w drużynie. Archie, Betty i Veronica idą razem na bal, a czarnowłosa próbuje stworzyć okazję, by Betty wyznała swoje zauroczenie. W końcu udaje jej się, niestety Archie nie odwzajemnia jej uczuć. Cheryl i jej koleżanki chcą jeszcze bardziej pogorszyć sytuację zmuszając towarzystwo w grę, gdzie Veronica i Archie są zmuszeni do wejścia razem do szafy. Betty ucieka domyślając się co tam zaszło. Dopiero wieczorem za namową Jugheada Archie odwiedza ją i mówi jej, że ją kocha, ale nie w taki sposób jakby tego chciała łamiąc tym samym jej serce.

Charakter: Edytuj

Betty to bardzo miła, pomocna i troskliwa dziewczyna. Początkiem serialu wydaje się być bardzo nieśmiała oraz cicha, lecz zmienia się podczas nowej znajomości z Veronicą. Dziewczyna nabiera pewności siebie, nie wstydzi się okazywać swoich uczuć czy mówić innym prosto w twarz co o nich myśli. Blondynka jest bardzo inteligentna i sprytna często możemy to zauważyć podczas rozwiązywania zagadki śmierci Jason'a, również nie możemy pominąć faktu, że jest osobą pomysłową i ciekawską. Cooper potrafi być wspaniałą przyjaciółką, która troszczy się o bliskich, jest w stanie oddać za nich życie, oraz potrafi utrzymać nawet najgorszą tajemnice jej towarzyszy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki