FANDOM

Chciałaś aktywniejszej roli w Lodge Industries, i pozwoliliśmy Ci to mieć. Potem włamujesz się do mojego biura. Teraz muszę przyznać, jest wiele rzeczy, o których nie wiesz, i to jest celowe. {...} Myślisz, że możesz wszystko wiedzieć, ale nie.Hiram do Veronica Lodge

Hiram Loge to główny bohater serialu Riverdale, jest też jednym z dwóch głównych antagonistów drugiego sezonu oraz ukrytym antagonistą pierwszego sezonu. W rolę Hirama wciela się Mark Consuelos.

Hiram jest mężem Hermione i ojcem Veroniki Lodge. Mężczyzna to potężny biznesmen i szef Lodge Industries. Później okazuje się, że handluje również narkotykami oraz ma powiązania z mafią. Przed rozpoczęciem serii był sądzony w Yonkers Penitentiary, przez oskarżenie o wielu oszustw i defraudacji, których miał się dopuścić. Pomimo uwięzienia, Hiram zdalnie zajmował się swoim biznesowym oraz kryminalnym imperium. Po czasie został zwolniony z więzienia i zamieszkał w Pembrooke w Riverdale wraz z żoną i córką. Od czasu uwolnienia kupił potajemnie Pop's Chock'lit Shoppe, zatrudniając Pop Tate'a jako menedżera w zamian za milczenie, ponieważ chciał utrzymać fakt, iż lokal należy do niego w tajemnicy. Hiram jest także partnerem biznesowym z Fredem Andrewsem, pracującym nad projektem SoDale, ale umowę z nim zawarła Hermione, w celu legitymizacji Lodge Industries.

Był również partnerem biznesowym Manfreda Muggsa, ale w końcu stał się Hiramowi niepotrzebny, co sprawiło, że Manfred i jego rodzina prawie stracili wszystko, łącznie z domem. Ostatecznie, w wyniku partnerstwa z Lodge'em Manfred trafił do szpitala.

Wczesne życie Edytuj

Hiram dorastał w Riverdale, gdzie był znany jako bogaty dzieciak. Za młodu spotykał się z Hermioną, która zerwała z Fredem Andrewsem dla Hirama. Kiedy budował relację z Hermioną, zaczął też rywalizację z Cliffordem Blossomem. Uczęszczając do Riverdale High School, Hiram był mistrzem stanu w wrestlingu, zdobywając liczne trofea za swoje osiągnięcie. Po ukończeniu szkoły wraz z Hermione przeniósł się do Nowego Jorku, a jakiś czas później ożenili się i urodziła im się córka, Veronicę. Rodzina mieszkała razem w Nowym Jorku, żyjąc w luksusach, ale ich bajkowe życie nie trwało wiecznie, ponieważ Hiram został aresztowany za oszustwa i defraudację.

Jednak przed aresztowaniem, Hiram zdążył zawrzeć umowę z Southside Serpents, lokalnym gangiem w Riverdale. Wynajął ich, żeby obniżyć wartość Twilight Drive-In, aby Lodge Industries mogło kupić tę ziemię za niską cenę.

Również przed aresztowaniem, Hiram miał niesamowicie silną więź ze swoją córką, Veronicą. Była 'dziewczynką tatusia'. Ilekroć Hiram robił coś nie tak, dawał jej drogie prezenty, żeby mu wybaczyła. To zawsze działało.

Do aresztowania doszło czwartego lipca, podczas święta odzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone, FBI wpadło na salę, gdzie Hiram celebrował ten dzień i zabrali go oskarżając o oszustwo oraz defraudację, wszystko na oczach Veronicy, a także reszty zaproszonych gości. Główną troską Hirama podczas aresztowania było to, że Veronica znalazła się w centrum tego haniebnego spektaklu. Tego dnia poprosił również żonę, aby zadzwoniła do ich prawników.

Występowanie Edytuj

Sezon 2 Edytuj