FANDOM

Co sprawia, że czujesz się jak w domu? Ciepło i rodzinna atmosfera – wyidealizowana wersja amerykańskiego marzenia? Miłość i akceptacja, a może poczucie bezpieczeństwa... albo nic z tych rzeczy. To miejsce, w którym zamordowano kapitana drużyny futbolowej, albo zapuszczony schowek pod wydeptanymi schodami, gdzie jesteś tylko ty, myszy i pająki.

—Jughead Jones, „Rozdział siódmy: Samotność

Forsythe Pendleton „Jughead” Jones III – główna postać z serialu Riverdale, w którą wcielił się Cole Sprouse. Jest synem przywódcy węży, FP Jones oraz Pani Jones, a także starszym bratem Jellybean Jones. Jego najlepszym przyjacielem jest Archie Andrews i Toni Topaz, a dziewczyną Betty Cooper. Jest także członkiem Southside Serpents, do którego dołączył po aresztowaniu ojca, mimo że FP mu to zakazał.

Jughead był studentem drugiego roku w Liceum Riverdale, ale po aresztowaniu swojego ojca, FP Jonesa, przywódcy Southside Serpents, został przeniesiony do Liceum Southside. Podczas bycia w gangu i opanowanego przez narkotyki liceum, ponownie założył szkolną gazetę Red and Black, gdzie był redaktorem. Prowadził ją wraz z nową rekrutką, Toni Topaz, fotografem gazety oraz Robertem Phillipsem, ich opiekunem, aż do jego aresztowania.

Jego ojciec zafundował mu ciężkie przeżycia. Jughead musiał opiekować się matką i młodszą siostrą, jak dowiadujemy się z rozmowy, pomiędzy ojcem, a synem. Obecnie mieszka w przyczepie ojca, zamiast mieszkać ze swoimi przybranymi rodzicami. Jak powiedział Betty, mieszkając w przyczepie ojca, jeżdżąc na jego motorze, czuje, że jego ojciec zawsze jest z nim bez względu na wszystko.

Po przeniesieniu Jugheada do liceum Southside, mimo że nie był jeszcze oficjalnie w gangu, nadal uważali Jugheada za rodzinę, ze względu na jego związek z liderem grupy. Toni powiedziała mu, że jest Wężem z krwi, zważywszy na fakt, że FP jest jego ojcem. Mimo że początkowo odmawiał bycia w gangu, Węże nadal go szanowały i chroniły, gdy tylko była taka potrzeba.

Wkrótce po dołączeniu do Węży Jughead nawiązał kontakt z Penny Peabody, która szantażowała go, by stał się jej osobistym dilerem. Kobieta w zamian miała spłacić dług, którego jego ojciec nie zapłacił. Ze względu na film, na którym było widać jak, Jughead (i Archie)przemycają narkotyki, jest teraz zmuszony do regularnego ich regularnego odbioru z Southside of Riverdale do magazynu w Greendale. Jughead nie chciał spełnić warunków kobiety, więc wraz ze swoimi kolegami z gangu postanowił sam wymierzyć sprawiedliwość na kobiecie pozbawiając ją jej statusu.

Wczesne życie Edytuj

Jughead dorastał w Riverdale wraz z Archim i Betty, lecz nie miał łatwego dzieciństwa. Jego ojciec, FP Jones – członek Southside Serpents pracował wtedy w Andrews Construction, z którego został wyrzucony za kradzież. To doprowadziło do pogorszenia się sytuacji rodzinnej Jugheada, gdyż ojciec zaczął pić, a matka wraz z dziesięcioletnią siostrą odeszły i mieszkają z dziadkami. Jughead zamieszkał w kabinie projekcyjnej w kinie objazdowym, nie chcąc patrzeć codziennie na warunki domowe, które stworzył FP.

Będąc młodzieńcem uczęszczającym do szkoły podstawowej, Jughead bawił się zapałkami i przypadkowo podpalił budynek, lądując w zakładzie dla młodocianych przestępców. Jakby tego było mało, chłopak był przez całe swoje życie rutynowo prześladowany przez starszych kolegów, a w liceum rolę te przejęła drużyna futbolowa.

Przed latem w 2016 roku, Jughead wraz z Archiem mieli plany na podróż wakacyjną, lecz ta została anulowana przez Andrewsa, jak się później okazało – z powodu romansu młodzieńca z Geraldine Grundy. Przygoda ta miała rozpocząć się 4 lipca – tego samego dnia, w którym Jason Blossom tajemniczo znikł.

Sezony Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Stub Uwaga! Informacje zawarte w tej sekcji mogą być nieaktualne!

Wygląd Edytuj

Jughead jest szczupłym, młodym chłopakiem o wzroście ok 180 cm. Ma krótkie, czarne włosy oraz niebiesko-zielone oczy. Ma tendencję do ubierania ubrań o ciemnych kolorach, ale wiele razy wkłada także flanelowe koszule, przetarte dżinsy, bluzy z kieszeniami oraz kurtki z denimy. Nieodłącznym elementem jego wyglądu jest materiałowa czapka.

Po przejściu przez prawo przejścia i przekazaniu wszystkich testów, które mu dano, aby stać się Wężem, Jughead musiał mieć wytatuowany tatuaż przedstawiający symbol gangu, czyli dwugłowego węża, który od tamtego momentu znajduje się na ramieniu.

Osobowość Edytuj

Jughead zachowuje się po części jak straszny, ale inteligentny szpieg. Jego przebiegłość w połączeniu z dobrze znanym cynicznym i ironicznym humorem sprawiają, że potrafi wyjść z każdej trudnej sytuacji, a dzięki swojej spostrzegawczości, patrzy na sekrety Riverdale z punktu widzenia innego, niż pozostali. Nie przykuwa uwagi do rzeczy, które go nie interesują, ale kładzie wszelkie starania na takie rzeczy, które sprawiają mu radość, jak było to z kinem objazdowym. Jughead jest lojalny, nawet dla tych, którzy przyczynili się do skrzywdzenia jego osoby. Jako wieloletni przyjaciel Archiego był gotowy pomóc mu w tak trudnej sytuacji, jaką był dla niego związek z nauczycielką i bycie świadkiem zabójstwa Jasona. Nawet w momentach załamania, kiedy przyjaciele się od niego odwracają, Jones nie pozwala, aby jego bliscy cierpieli i zajmuje się nimi „z ukrycia”.

Występy Edytuj

Riverdale Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jughead jest narratorem serialu.
  • Jughead urodził się 2 października 2001 roku.
  • Jughead był prześladowany w szkołach z powodu swojego imienia.
  • Jughead w wolnym tłumaczeniu znaczy "Dzbanogłowy" lub ''kretyn''.
  • Jughead pracuje nad nowelą opartą na tajemniczym zniknięciu Jasona Blossoma.
  • Czapka Jugheada oparta jest na jego koronie z komiksów Archie Comics.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj