FANDOM

Co sprawia, że czujesz się jak w domu? Ciepło i rodzinna atmosfera – wyidealizowana wersja amerykańskiego marzenia? Miłość i akceptacja, a może poczucie bezpieczeństwa... albo nic z tych rzeczy. To miejsce, w którym zamordowano kapitana drużyny footballowej, albo zapuszczony schowek pod wydeptanymi schodami, gdzie jesteś tylko ty, myszy i pająki.Jughead Jones, Rozdział siódmy: Samotność

Forsythe Pendleton „Jughead” Jones III – główna postać z serialu Riverdale, w którą wcielił się Cole Sprouse. Jest synem byłego przywódcy gangu, FP Jones'a oraz Glayds Jones, a także starszym bratem Jellybean Jones. Jego najlepszym przyjacielem jest Archie Andrews, a dziewczyną Betty Cooper. Jest także członkiem ( potem nawet liderem) Southside Serpents, do którego dołączył po aresztowaniu jego ojca, mimo jego sprzeciwu.

Jughead był uczniem drugiego roku w Liceum Riverdale, ale po aresztowaniu swojego ojca, został przeniesiony do Liceum Southside. Podczas bycia w gangu i opanowanego przez narkotyki liceum, ponownie założył szkolną gazetę Red and Black, gdzie był redaktorem. Prowadził ją wraz z nową rekrutką, Toni Topaz, fotografem gazety oraz Robertem Phillipsem, ich opiekunem, aż do jego aresztowania.

Jego ojciec zafundował mu ciężkie przeżycia. Jughead musiał opiekować się matką i młodszą siostrą, czego dowiadujemy się z rozmowy, pomiędzy ojcem, a synem. Obecnie mieszka w przyczepie ojca, zamiast mieszkać ze swoimi przybranymi rodzicami. Jak powiedział Betty Cooper, mieszkając w przyczepie ojca, jeżdżąc na jego motorze, czuje, że jest zawsze z nim, bez względu na wszystko.

Po przeniesieniu Jugheada do liceum Southside, mimo że nie był jeszcze oficjalnie w gangu, Węże nadal uważali Jugheada za rodzinę, ze względu na jego związek z liderem grupy. Toni powiedziała mu, że jest Wężem z krwi, zważywszy na fakt, że FP jest jego ojcem. Mimo że początkowo odmawiał bycia w gangu, Węże nadal go szanowały i chroniły, gdy tylko była taka potrzeba.

Wkrótce po dołączeniu do Węży Jughead nawiązał kontakt z Penny Peabody, która szantażowała go, by stał się jej osobistym dilerem. Kobieta w zamian miała spłacić dług, którego jego ojciec nie zapłacił. Ze względu na film, na którym było widać jak, Jughead (i Archie)przemycają narkotyki, jest teraz zmuszony do regularnego ich odbioru z Southside of Riverdale do magazynu w Greendale. Jughead nie chciał spełnić warunków kobiety, więc wraz ze swoimi kolegami z gangu postanowił sam wymierzyć sprawiedliwość na kobiecie pozbawiając ją jej statusu.

332

Jughead i Betty.

W 6 odcinku pierwszego sezonu, Jughead ,przyszedł do domu, swojej przyjaciółki, Betty. Po krótkiej rozmowie, pocałował ją. Od tego czasu stali się parą, która cieszy się dużą popularnością w serialu. Niejednokrotnie starał się ją chronić, ponieważ bardzo ją kocha, był w stanie nawet na jakiś czas odejść. Jednak po wielu walkach i mimo przeciwności losu znów są razem i dażą się silnym uczuciem.

Odcinek 21 po zamieszkach w Riverdale, ginie jeden z Southside Serpents ( Uczeń ze szkoły, z Southside Serpents Fangs). Ale jednak to było tylko oszustwo o którym wiedział FP, Fanks nadal żyje. Jughead Jones oddał się w ręce Penny Peabody aby nie doszło do walki z całym Southside Serpents pomiędzy Ghoulies którzy zostali wypuszczeni z więzienia. Jughead Jones został masakrycznie pobity oraz dźgany nożem. A wszystko to przez Hiram Lodge, który kazał wyeliminować Southside Serpents a głównie Jugheada. Lecz po tym Soutshide Serpents chciało się zemścić na Ghoulies (Bo myśleli, że Jughead nie żyje) I doszło do walki pomiedzy Ghoulies a Southside Serpents, niestety jak ujął FP Jones, ,,To było jak polowanie na węże".

Wczesne życie Edytuj

Jughead dorastał w Riverdale wraz z Archiem i Betty, lecz nie miał łatwego dzieciństwa. Jego ojciec, FP Jones – członek Southside Serpents pracował wtedy w Andrews Construction, z którego został wyrzucony za kradzież. To doprowadziło do pogorszenia się sytuacji rodzinnej Jugheada, gdyż ojciec zaczął pić, a matka wraz z dziesięcioletnią siostrą odeszły i mieszkają z dziadkami. Jughead zamieszkał w kabinie projekcyjnej w kinie objazdowym, nie chcąc patrzeć codziennie na warunki domowe, które stworzył FP.

Będąc młodzieńcem uczęszczającym do szkoły podstawowej. Jughead bawiąc się zapałkami przypadkowo podpalił budynek, lądując w zakładzie dla młodocianych przestępców. Jakby tego było mało, chłopak był przez całe swoje życie rutynowo prześladowany przez starszych kolegów, a w liceum rolę te przejęła drużyna footballowa.

Przed latem w 2016 roku, Jughead wraz z Archiem mieli plany na podróż wakacyjną, lecz ta została anulowana.

Wygląd Edytuj

Jughead jest szczupłym, młodym chłopakiem o wzroście ok. 180 cm. Ma krótkie, czarne włosy oraz niebiesko-zielone oczy. Najczęsciej nosi koszule w kratę i ciemne spodnie. Często zakłada również czarną, skórzaną kurtkę gangu Southside Serpents lub zwykłe dżinsowe odzienia.

Charakterystycznym elementem wyglądu Jughead'a jest materiałowa, szara czapka.

Chłopak miał tatuaż na ramieniu symbolizujący jego przynależność do Serpents, który został wycięty wraz z kawałkiem skóry przez Penny Peabody.

Osobowość Edytuj

Jughead jest bardzo tajemniczy. Jego przebiegłość w połączeniu z cynicznym i ironicznym humorem sprawiają, że potrafi wyjść z każdej trudnej sytuacji, a dzięki swojej spostrzegawczości, patrzy na sekrety Riverdale z punktu widzenia innego, niż pozostali. Nie przykuwa uwagi do rzeczy, które go nie interesują, ale kładzie wszelkie starania na rzeczy, które sprawiają mu radość, jak było to z kinem objazdowym. Jughead jest lojalny, nawet dla tych, którzy przyczynili się do skrzywdzenia jego osoby. Jako wieloletni przyjaciel Archiego był gotowy pomóc mu w tak trudnej sytuacji, jaką była dla niego związek z nauczycielką i bycie świadkiem zabójstwa Jasona. Nawet w momentach załamania, kiedy przyjaciele się od niego odwracają, Jones nie pozwala, aby jego bliscy cierpieli i zajmuje się nimi „z ukrycia”.

Relacje Edytuj

Archie

Archie i Jughead przyjaźnili się już od dzieciństwa. w dniu 4 lipca mieli wyruszyć w podróż ale Archie wbraał panią Geraldine Grundy z którą miał romans. Po tym Jughead pokłócił się z Archie i zerwał z nim przyjaźń.

Jednak pewnego dnia Jughead spotkał się w nim w barze Chock'lita gdzie ten szukał Betty, pogodził się z nim i znów został jego najlepszym przyjacielem.

Sezon 1 Edytuj

Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jughead jest narratorem serialu.
  • Jughead urodził się 2 października 2001 roku.
  • Jughead był prześladowany w szkołach z powodu swojego imienia.
  • Jughead w wolnym tłumaczeniu znaczy "Dzbanogłowy" lub ''kretyn''.
  • Jughead pracuje nad opowieścią opartą na tajemniczym zniknięciu Jasona Blossoma.
  • Czapka Jugheada oparta jest na jego koronie z komiksów Archie Comics.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj