FANDOM

Co sprawia, że czujesz się jak w domu? Ciepło i rodzinna atmosfera – wyidealizowana wersja amerykańskiego marzenia? Miłość i akceptacja, a może poczucie bezpieczeństwa... albo nic z tych rzeczy. To miejsce, w którym zamordowano kapitana drużyny futbolowej, albo zapuszczony schowek pod wydeptanymi schodami, gdzie jesteś tylko ty, myszy i pająki.

—Jughead Jones, „Rozdział siódmy: Samotność

Forsythe Pendleton „Jughead” Jones III – główna postać z serialu „Riverdale”, w którą wcielił się Cole Sprouse.

Jughead jest synem FP Jonesa – członka „Southside Serpents”, a także bratem Jellybean. Od lat jest najlepszym przyjacielem Archiego Andrewsa, z którym uczęszcza do tej samej szkoły. Mimo swojego, wewnętrznego konfliktu, chłopak na własną rękę próbuję dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczą śmiercią Jasona Blossoma, aby móc wydać książkę opartą na przygodach przeżytych w Riverdale.

Osobowość Edytuj

Jughead zachowuje się po części jak straszny, ale inteligentny szpieg. Jego przebiegłość w połączeniu z dobrze znanym cynicznym i ironicznym humorem sprawiają, że potrafi wyjść z każdej trudnej sytuacji, a dzięki swojej spostrzegawczości, patrzy na sekrety Riverdale z punktu widzenia innego, niż pozostali. Nie przykuwa uwagi do rzeczy, które go nie interesują, ale kładzie wszelkie starania na takie rzeczy, które sprawiają mu radość, jak było to z kinem objazdowym. Jughead jest lojalny, nawet dla tych, którzy przyczynili się do skrzywdzenia jego osoby. Jako wieloletni przyjaciel Archiego był gotowy pomóc mu w tak trudnej sytuacji, jaką był dla niego związek z nauczycielką i bycie świadkiem zabójstwa Jasona. Nawet w momentach załamania, kiedy przyjaciele się od niego odwracają, Jones nie pozwala, aby jego bliscy cierpieli i zajmuje się nimi „z ukrycia”.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jughead dorastał w Riverdale wraz z Archim i Betty, lecz nie miał łatwego dzieciństwa. Jego ojciec, FP Jones – członek „Southside Serpents” pracował wtedy w Andrews Construction, z którego został wyrzucony za kradzież. To doprowadziło do pogorszenia się sytuacji rodzinnej Jugheada, gdyż ojciec zaczął pić, a matka wraz z dziesięcioletnią siostrą odeszły i mieszkają z dziadkami. Jughead zamieszkał w kabinie projekcyjnej w kinie objazdowym, nie chcąc patrzeć codziennie na warunki domowe, które stworzył FP.

Będąc młodzieńcem uczęszczającym do szkoły podstawowej, Jughead bawił się zapałkami i przypadkowo podpalił budynek, lądując w zakładzie dla młodocianych przestępców. Jakby tego było mało, chłopak był przez całe swoje życie rutynowo prześladowany przez starszych kolegów, a w liceum rolę te przejęła drużyna futbolowa.

Przed latem w 2016 roku, Jughead wraz z Archiem mieli plany na podróż wakacyjną, lecz ta została anulowana przez Andrewsa, jak się później okazało – z powodu romansu młodzieńca z Geraldine Grundy. Przygoda ta miała rozpocząć się 4 lipca – tego samego dnia, w którym Jason Blossom tajemniczo znikł.

Sezon 1 Edytuj

Stub Uwaga! Informacje zawarte w tej sekcji mogą być nieaktualne!

Występy Edytuj

RiverdaleEdytuj

Sezon 1 Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jughead jest narratorem serialu.
  • Jughead urodził się 2 października 2001 roku.
  • Jughead był prześladowany w szkołach z powodu swojego imienia.
  • Jughead w wolnym tłumaczeniu znaczy "Dzbanogłowy" lub ''kretyn''.
  • Jughead pracuje nad nowelą opartą na tajemniczym zniknięciu Jasona Blossoma.
  • Czapka Jugheada oparta jest na jego koronie z komiksów Archie Comics.

Galeria Edytuj

Pliki promocyjne Edytuj

Sceny Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki