FANDOM

Netflix – amerykańska internetowa wypożyczalnia filmów i seriali, dla której rozpoczęła się emisja serialu „Riverdale” w polskiej wersji językowej.

Historia Edytuj

Netflix jest największą, internetową wypożyczalnią filmów na świecie, oferującą za stałą opłatą wypożyczanie filmów poprzez media strumieniowe. To właśnie dla platformy Netflix rozpoczęła się międzynarodowa emisja serialu „Riverdale” w różnych językach.

Netflix został założony w 1997 roku z siedzibą w Los Gatos w Kalifornii. Od 1998 roku firma zaczęła oferować wypożyczenia płyt DVD za pośrednictwem poczty, a 25 lutego 2007 roku firma ogłosiła, że dostarczyła już miliard płyt DVD do swoich klientów. Ten sukces doprowadził do tego, że w 2007 roku Netflix rozszerzył swoją działalność o media strumieniowe, zachowując wypożyczalnię DVD i Blu-ray. Od września 2016 roku dostępny jest w języku polskim – jednakże nie wszystkie materiały udostępniane w Polsce posiadają polską wersję językową, co ma się zmienić wraz z rozwojem platformy.

Ciekawostki Edytuj

  • Netflix emituje serial „Riverdale” w krajach, gdzie stacja The CW nie ma swojego językowego odpowiednika.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki