FANDOM

W każdym mieście jest nawiedzony dom, którego boją się wszystkie dzieciaki. W Riverdale była to posiadłość Blossomów w Thornhill od razu z własnym cmentarzem. W jej murach uwięziona niczym gotycka księżniczka tkwiła Cheryl Blossom, wciąż opłakująca ukochanego brata, Jasona. Złączeni po śmierci tak jak byli związani za życia...

Jughead Jones

Rozdział piąty: Jądro ciemności” – piąty odcinek serialu „Riverdale”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 23 lutego 2017 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 24 lutego 2017 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

Zbliża się pogrzeb Jasona. Betty próbuje dowiedzieć się więcej o przeszłości chłopaka. Veronica spotyka się z Cheryl. Archie musi wybrać między muzyką a szkołą.

Streszczenie Edytuj

Archie po druzgocącym rozstaniu z nauczycielką trenuje aby zostać kapitanem i zdobyć stypendium. Rozmawia z ojcem o przyszłości muzycznej i fotbollu. W szkole trener oznajmia chłopakowi, że musi się bardziej postarać o miejsce kapitana. Potem paczka przyjaciół spotyka się na trybunach, gdzie przychodzi Valerie, która daje Archemu szansę do dalszego muzycznego rozwoju z panem Castillo. Andrews postanawia wykorzystać propozycję od Val i umawia się na spotkanie z nauczycielem. Betty, która umówiła się na randkę z chłopakiem dowiaduje się parę faktów o Jasonie i Polly. Z tego powodu dziewczyna postanawia szczerze porozmawiać z ojcem na jej temat. Dowiaduje się wówczas o próbie popełnienia samobójstwa przez siostrę. Z tego powodu Jughead i Betty postanawiają przeszukać pokój Jasona podczas jego pogrzebu. Tego samego wieczoru Hermione Lodge dostaje wiadomość od wężów. Veronica pomaga Archiemu zabandażować rękę po bolesnym treningu. Nieco później dziewczyna je obiad z rodziną Blossom w posiadłości Thornhill. Brunetka będąca świadkiem koszmaru rudowłosej decyduje się na szczerą rozmowę i pomaga jej w przygotowaniach do pogrzebu. Blossomówna przed samym pogrzebem decyduje się na zmiane stroju - białą sukienkę, w której pożegnała się z bratem nad rzeką. Jughead wraz z Betty postanawiają wprowadzić swój plan w życie. Tam spotykają babcię Cheryl, która mówi blondynce o zaręczynach jej siostry z rudowłosym chłopakiem. Zdezorientowana nastolatka pyta o to swojego tatę, który potwierdza podejrzenia córki. Następnego dnia Archie zostaje wybrany na kapitana, jednak szybko rezygnuje w celu rozwijania swych muzycznych pasji. Na końcu Cooperówna postanawia odwiedzić swoją siostrę.

Obsada Edytuj

Role główne

Role drugoplanowe

Cytaty Edytuj

  • Kevin Keller – Randka z Trevem? „Mama Cooper” wie?
  • Betty Cooper – Nie mam szlabanu... No dobra, ma wyjazd integracyjny do SPA. Zresztą, to nie jest prawdziwa randka...
  • Jughead Jones – Powiedziałaś, że jesteście „umówieni”.
  • Veronica Lodge – Archie, jak życie w świecie PG?

Przyjaciele patrzą ze zdziwieniem na Veronicę

  • Veronica Lodge – PG? Post-Grundy. Co, za szybko?

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

Zdjęcia promocyjne Edytuj

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki