FANDOM

Nasza historia jest o mieście – o małym mieście i o ludziach, którzy w nim mieszkali. Z dala przypomina wiele innych małych miasteczek na świecie: bezpieczne, przyzwoite, niewinne. Z bliska zaczynasz widzieć posępny cień... Nasze miasteczko nazywa się Riverdale.

Jughead Jones

Rozdział pierwszy: Brzeg rzeki” – pierwszy odcinek serialu „Riverdale”, który wchodzi w skład pierwszego sezonu. Amerykańska premiera miała miejsce 26 stycznia 2017 roku na kanale The CW, natomiast polska premiera odbyła się 27 stycznia 2017 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

W liceum w Riverdale Betty, Archie, Jughead i nowa uczennica, Veronica, zmagają się z przeciwstawnymi pragnieniami i próbują poradzić sobie z tragiczną śmiercią kolegi.

Streszczenie Edytuj

Cała opowieść zaczyna się od tego co przydarzyło się parze bliźniaków Blossom. Rankiem Jason i Cheryl pojechali nad rzekę Sweetwater , by popływać łódką. Potem wiadomo na pewno, że Dilton Doiley, który dowodził zastępem harcerzy z Riverdale na wyprawie podglądania ptaków, zobaczył Cheryl na brzegu rzeki. Policja przeszukała całą rzekę, ale nie znalazła ciała Jasona. Tydzień później rodzina Blossom pochowała pustą trumnę, a śmierć chłopaka uznano za wypadek na podstawie opowieści siostry zaginionego. Że rękawiczka dziewczyny wpadła do wody, a młodzieniec wychylił się, by ją złapać. Wtedy przypadkiem przechylił łódkę. Spanikował. I się utopił. O tragedii mówiono przez całe wakacje, nawet w dzień kiedy w mieście pojawiła się nowa tajemnica - Hermione Lodge wraz z córką Veronicą. Nowa dziewczyna szybko odnalazła się w nowym towarzystwie - poznała przystojnego Archiego i uroczą Betty. Dziewczyny szybko zbliżyły się do siebie - idąc razem na bal, dostając się do zespołu cheerleaderek. Jednak tego samego dnia między nimi pojawił się zgrzyt. Albowiem Veronica zmuszona wejść do schowka pocałowała się z Archiem, którego blondwłosa dziewczyna darzyła miłością jak się okazało nieodwzajemnioną. Słuchając rady Jugheada rudowłosy postanowił porozmawiać z przyjaciółką. I tak tej nocy nie złamano jednego serca. Złamano dwa. Ale noc się jeszcze nie zakończyła, gdyż tego wieczora zostało odnalezione ciało Jasona Blossoma.

Obsada Edytuj

Role główne

Role drugoplanowe

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Cytaty Edytuj

Kevin i Betty rozmawiają na temat fizycznej zmiany Archiego

  • Kevin Keller – O mój Boże!
  • Betty Cooper – Co?
  • Kevin Keller – Archie jest ciacho! Ma sześciopak – sześć powodów więcej, dla których musisz wziąć tego byka za rogi!

Archie i Betty poznają Veronicę

  • Veronica Lodge – Jestem przerażona.
  • Archie Andrews – Dlaczego?
  • Veronica Lodge – Kojarzycie Trumana Capote? Ja jestem ze „Śniadania u Tiffany'ego”, a tu jest „z zimną krwią”.

Kevin poznaje Veronicę

  • Kevin Keller – To prawda co mówią o twoim ojcu?
  • Veronica Lodge – Że jest diabłem wcielonym? Ja trzymam stronę ojca. Wszyscy już wiedzą? Dziesięć minut i już jestem „Blue Jasmine" of Riverdale High”...

Cheryl namawia Veronicę do zostania cheerleaderką

  • Cheryl Blossom – Jestem kapitanem River Vixens.
  • Kevin Keller – To jeszcze jest modne?
  • Cheryl Blossom – A geje nadal są na topie?
  • Betty Cooper – Chciałbym być cheerleaderką, ale w zeszłym roku Cheryl powiedziała, że jestem za gruba.
  • Kevin Keller – Betty Draper w piątym sezonie – fajny tekst.

Moose i Kevin uciekają nad jezioro z potańcówki

  • Moose Mason – Nie jestem gejem.
  • Kevin Keller – Pewnie, że nie. Należysz do drużyny futbolowej, ale gdybyś był, to co chciałbyś robić?
  • Moose Mason – Wszystko oprócz całowania.
  • Kevin Keller – To najpierw wykąpiemy się na golasa, a potem zobaczymy.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł odcinka odnosi się do filmu z 1957 roku – „The River's Edge”, którego wersja zremasterowana została wydana w 1986 roku pod tytułem „River's Edge”.
  • Odcinek ten jest hołdem dla producenta JB Moranville'a, który był zaangażowany w tworzenie epizodu i zmarł trzy miesiące przed jego premierą.

Galeria Edytuj

Zdjęcia promocyjne Edytuj

Wideo Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki