FANDOM

Sezon 1 serialu Riverdale miał miejsce 26 stycznia 2017 roku w Stanach Zjednoczonych. W Polsce zaś 2 dni później.

FabułaEdytuj

Po szokującej śmierci młodego Blossoma Riverdale opanowuje strach i mrok. Pomimo, że od wydarzeń z 4 lipca minęły już dwa miesiące, Liceum wciąż żyje tą tragedią.

Rudowłosy Archie wraca do szkoły z nowymi ambicjami odnośnie muzyki. Chłopak mający romans z nauczycielką zmaga się z tajemnicą dotyczącą dnia, w którym zginął jego przyjaciel. Nastolatek nie jest świadom uczuć swojej najlepszej przyjaciółki, Betty. Ponadto do Riverdale przyjeżdża nowa dziewczyna, Veronica, która od razu przykuwa uwagę Archiego. Pomimo kwitnącej przyjaźni z Betty, między nią a chłopakiem widać niezaprzeczalną iskrę.

Lista odcinkówEdytuj

1. Rozdział pierwszy: Brzeg rzeki - 26 stycznia 2017

Source (1).gif

Betty, Veronica i Archie

Wraz z rozpoczęciem roku uczniów Liceum Riverdale nawiedza wspomnienie tragicznej śmierci Jasona Blossoma Pierwszy odcinek nowego serialu jest wprowadzeniem widzów w skomplikowane, pełne zagadek życie Archiego. Jest to czas zapoznania z: zakochaną w przyjacielu Betty, nową uczennicą Veronicą, kręcącym się tu i tam Jugheadem i mierzącą się ze śmiercią brata Cheryl. W tym odcinku na ekranie pokazana zostaje codzienność nastolatków - życie w szkole, bal, a także kwitnącą, nową przyjaźń Veronici z Betty.

2. Rozdział drugi: Dotyk zła - 02 lutego 2017

Archie and Betty.gif

Archie i Betty

Nadzieja, że Jason wciąż żyje przepadła. Zwłoki chłopaka zostały odnalezione. Rozpacz rodziny Blossom wzrosła. Policja rozpoczyna śledztwo w tej sprawie. Zaś Archie zmaga się z wielkim poczuciem winy dotyczącego wystrzału słyszanego 4 lipca. Podejrzenia Jugheada względem chłopaka wzrastają. Widząc Geraldine i Archiego razem ciemnowłosy żąda wyjaśnień. Ponadto Veronica stara się zadośćuczynić Betty, która jest zła na koleżankę z powodu Archiego.

3. Rozdział trzeci: Dubler - 09 lutego 2017

Source.gif

Jughead Jones

Archie nareszcie decyduje się na wyznanie prawdy o wystrzale, potwierdzając tym teorię Cheryl, która postanawia opowiedzieć o swoim pożegnaniu z bratem. Albowiem Jason Blossom nie zmarł 4 lipca, lecz tydzień później. Jak się okazało młodzieniec chciał zaaranżować swoją śmierć, aby wyjechać z Riverdale bez wiedzy rodziców.Betty prosi Jugheada o pomoc nad pisaniem gazetki. Razem postanawiają na nowo prześledzić sprawę Jasona, dopytując o to harcerzy w wyniku czego dowiadują się, że wystrzał słyszany pamiętnego dnia był wywołany przez Diltona Zawstydzona przez Chucka Veronica snuje plan zemsty. We wszystkim pomaga jej Betty

4. Rozdział czwarty: Ostatni seans - 16 lutego 2017

Source (10).gif

Jughead Jones

Gdy na światło wychodzi romans Geraldine z uczniem Cooperówna postanawia zbadać przeszłość nauczycielki. W wyniku czego przyłapana na gorącym uczynku Pani Grundy zmuszona zostaje do opuszczenia Riverdale. Ronnie wchodzi w konflikt z matką na temat kłótni z tajemniczym mężczyzną, a Jughead stara się ocalić kino objazdowe, które traktuje jak dom.

5. Rozdział piąty: Jądro ciemności - 23 lutego 2017

Giphy (2).gif

Veronica i Archie

Wraz ze zbliżającym się pogrzebem syna państwo Blossom postanawiają zaprosić podejrzanych na uroczystość. Korzystając z sytuacji Betty wraz z Jugheadem postanawiają przeszukać pokój martwego. Tam natrafiają na staruszkę - babcię Cheryl, która mówi nastolatce o zaręczynach wnuka z jej siostrą. Veronica postanawia pomóc rudowłosej koleżance w przygotowaniach do pogrzebu brata, a Archie zmuszony jest dokonać wyboru między muzyką, a sportem.

6. Rozdział szósty: Kobieta w oknie - 02 marca 2017

Giphy.gif

Betty i Jughead

Po nieudanym występie Archie prosi o pomoc Valerie. Z początku dziewczyna nie była zbyt chętna jednak po odejściu z Pussycats zgodziła się na taki układ. Zdenerwowana z romansu matki Ronnie wyładowuje emocje na młodym Andrewsie, a Copperówna wraz z Jonesem odwiedza straszą siostrę. Podczas spotkania blondynka dowiaduje się o ciąży dziewczyny i planach na ucieczkę z Jasonem.

7. Rozdział siódmy: Samotność - 09 marca 2017

Giphy (3).gif

Veronica, Josie, Kevin i Reggie

Po ucieczce Polly rodzina Blossom i Cooper organizują poszukiwania. Jako pierwsza dziewczynę odnajduje Betty, która postanawia nie ujawniać nikomu tego faktu. Jednak Cheryl odkrywa tajemnicę blondwłosej i ku zdziwieniu zamierza jej pomóc. Archie decyduje się wesprzeć Jugheada załatwiając pracę jego ojcu, a Ronnie postanawia dokuczyć matce, co skutkuje rozmową dwóch kobiet.

8. Rozdział ósmy: Outsiderzy - 30 marca 2017

ObsadaEdytuj

Postacie główneEdytuj

Postacie cykliczneEdytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki